Ik presenteer: het blogplan

Social media is echt mijn ding. Maar het is niet uitsluitend mijn ding. Social medialand heeft vele inwoners die gepassioneerd vertellen over ons ding. Ik luister al een hele tijd naar wat anderen te zeggen hebben. Maar ik zou ook graag mijn mening willen delen. En het leuke aan sociale media is dat dat gewoon kan. Dus hierbij claim ik mijn stukje grond in social medialand. Ik plant de vlag in het stukje dat lisavdveeke.wordpress.com heet en vanaf nu is hier te lezen wat mij door social medialand beweegt.

Geïnspireerd door een draak

In juli 2014 ben ik afgestudeerd. Ik heb HBO Communicatie gedaan aan de Hanzehogeschool in Groningen. Mijn scriptie bestond uit een onderzoek en een advies voor een social mediastrategie voor Gasunie. Terwijl mijn klasgenoten klaagden over “de draak van een scriptie“, vermaakte ik me prima. Ik werkte met plezier aan de draak en op dat moment besefte ik dat social media echt mijn ding is. Alsof het zo had moeten zijn, vond ik enkele weken later mijn droombaan.

Beïnvloed door collega’s

Ik werk nu een maand bij Boom regionale uitgevers. Niet alleen voel ik me hier als een vis in het water, ook mag ik hier doen wat ik leuk vind. Ik werk bij Boom aan Social+, een dienst die ondernemers alle social media-activiteiten uit handen neemt. Ik ben trots op het concept van Social+ en om die trots goed uit te kunnen blijven dragen, moet ik altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen in social medialand.

Mijn nieuwe baan, mijn interesse in social media en mijn schrijflust bewegen mij om mijn bevindingen te documenteren. Geïnspireerd en beïnvloed door mijn collega’s – ik werk immers bij een uitgeverij – zal ik mijn stukje internet vullen met meningen, reacties en overpeinzingen over social media. Ik zal schrijven over Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+, maar ook over visuele media: Pinterest, Instagram, YouTube en Snapchat. Ik schrijf over ontwikkelingen, nieuwe platformen, nieuws en features van de grootste platformen van nu. Ook kom ik met tips over het gebruik van social media voor ondernemers en deel ik mijn ervaringen.

Tour door social medialand

Ik wil social media begrijpelijk en toepasbaar maken voor gebruikers en ondernemers, maar ook het stukje verdieping bieden dat je nodig hebt om social media effectief in te zetten. Ik hoop van jullie te mogen horen wat je van mijn observaties vindt, wat je zou willen lezen en wat je totaal niet boeit. Dus reageer vooral!

Ik hoop dat ik jullie mag rondleiden in social medialand.

7 gedachtes over “Ik presenteer: het blogplan

  1. Leuk Lisa. Goed initiatief. Ik volg het graag.
    Ik mis maar een ding: waar kan ik me aanmelden, registreren, abonneren zodat nieuwe blogs automatisch bij mij terecht komen?

    Like

  2. Ik heb Alice in Wonderland nooit gelezen of gezien, maar Lisa in social medialand, ja, dat spreekt me aan! Ook omdat je bij Gasunie aanstekelijk enthousiast en deskundig was. Dat blijf je vast nog heel lang dus kijk ik nu al uit naar je berichten.
    Omdat social media natuurlijk niet als eerste bedacht zijn om je als bedrijventerrein in een woonwijk te begeven ben ik benieuwd naar wat in jouw ogen top en flop is. Succes Lisa!

    Groetjes,
    Eveline

    Like

Geef een reactie

