Social media workshops

schoolbord

We zijn bezig met het ontwikkelen van workshops en ik ben er helemaal enthousiast over. De workshops hebben dezelfde insteek als de blog: ondernemers laten kennismaken en leren omgaan met social media.

Ik bezoek voor Social+ veel verschillende ondernemers en praat met hen over social media. Sommigen kan ik blij maken met onze dienst, waarbij we de ondernemer ondersteunen in zijn social media-activiteiten. Andere ondernemers willen het niet uitbesteden of vinden het leuk om zelf hun Facebookpagina bij te houden. Deze ondernemers leer ik in de workshops hoe zij hun social media-activiteiten aan kunnen pakken.

Ik ga, met twee collega’s, in eerste instantie twee verschillende workshops aanbieden. Deze focussen op Facebook, simpelweg omdat dat het meest gebruikte kanaal is. De twee workshops hebben verschillende kennisniveaus.

Beginnersworkshop: kennismaken met social media

De beginnersworkshop is geschikt voor bedrijven die net beginnen aan social media of ondernemers die nog niet helemaal het nut en/of de mogelijkheden van social media begrijpen. Dit bespreken we uitvoerig. Daarnaast zit er natuurlijk een interactief gedeelte in de workshop (want droge koek vindt niemand lekker). We bespreken een groepscase en iedere ondernemer kan de besproken onderwerpen nog tijdens de workshop toepassen op zijn eigen bedrijf.

Gevorderdenworkshop: meer uit Facebook halen

In de gevorderdenworkshop bespreken we op een dieper niveau hoe je effectieve berichten kunt schrijven. Daarnaast tippen we een aantal tools die je helpen bij het organiseren van je social media-activiteiten. We maken bijvoorbeeld een begin aan de contentplanning voor jouw bedrijf. Ook gaan we in op Facebook Advertising. Uiteraard zit in deze workshop een theorie- en een praktijkgedeelte.

Je gaat naar huis met direct toepasbare tips!

Mijn missie voor deze workshops is dat de deelnemers naar huis gaan met een aantal direct toepasbare tips (op papier) en een (denkbeeldig) koffertje met concrete handvatten voor de toekomst.

In eerste instantie worden alleen bovenstaande twee workshops aangeboden. Blijkt dit een succes en is er behoefte aan andere workshops, dan gaan we ons aanbod vergroten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een Instagram-, Pinterest- of LinkedIn-workshop.

Ik heb er zin in!

Ik vind het superleuk dat ik deze workshops met twee (hele gezellige!) collega’s ga geven. Ik ben dol op het schrijven van blogs, maar ‘face to face’ discussies voeren over social media is toch de kers op de taart voor mij. Ik zou het dan ook heel tof vinden als je mensen tipt over de workshops!

We hebben nu gefocust op Facebook op verschillende kennisniveaus. Stel dat jij denkt dat er meer animo voor een LinkedIn-workshop is, of dat men wel meer zou willen weten over Instagram, laat dat dan alsjeblieft achter in een reactie.

Geef een reactie

