Waarom deze social media quotes 100% waar zijn

content

Deze week een gastblog door Marleen Kin:

“Ik ben Marleen Kin, 22 jaar oud en klaar om me te storten in de wereld van marketing, communicatie, online, social media en meer. Na vier jaar commerciële economie gestudeerd te hebben, met daarin verschillende stages op het gebied van (online) marketing en social media, kan ik niet wachten om aan de slag te gaan! Je kunt me vinden op LinkedIn.”Marleen

Regelmatig kom je ze tegen. Een o zo mooie spreuk – meestal in het Engels – over social media. Ik merk bij mezelf dat ik vaak meteen denk: “Het zal wel weer”. Maar ze zijn er natuurlijk niet voor niets. Als je er even bij stilstaat en over nadenkt blijkt er vaak een enorme waarheid achter te zitten. Zeven uitspraken die heel er waar zijn:

Complaints are insights – @jaybaer

Tevreden mensen zijn tevreden, meer niet. Ze laten niet van zich horen en je kunt dus ook niet veel van ze leren. Nee, dan de mensen die klagen. Zij leveren een schat aan informatie, helemaal gratis! Neem deze klachten serieus en reageer er ook op. Andere bezoekers van je pagina zien het ook en zullen het ook onthouden.

If content is King, then conversation is Queen – John Munsell CEO Bizzuka

Content, we moeten goede content hebben! Een veelgehoorde kreet. En natuurlijk, het begint allemaal met goede content. Maar als het goed is, dan veroorzaakt die content een conversatie. In gesprek gaan met je volgers, zij kunnen je zoveel vertellen. Luister naar je volgers, geef ze aandacht, reageer. Ga de conversatie aan!

Social media is about the people, not about your business. Provide for the people and the people will provide for you. – Matt Goulart

Mensen vinden andere mensen leuk. Wat doet iemand? Hoe is iemand? Social media zijn uitermate geschikt om de mensen in je bedrijf meer op de voorgrond te zetten. Je onderneming komt daarmee veel dichterbij de klant.

Saying hello doesn’t have a ROI. It’s about building relationships. – Gary Vaynerchuk

Verwacht niet meteen een explosieve stijging in omzet of winst zodra je start met social media. Het is vooral bedoeld om aanwezig te zijn, om te laten weten dat je bestaat, om te inspireren, om met mensen in gesprek te gaan. Mensen kunnen je vinden, kunnen hun verhaal doen tegen jou en jij kunt hier op reageren. En hiermee bouw je een relatie op. Uiteindelijk kun je meer uit deze relatie halen dan je op het eerste gezicht denkt, maar dit kost tijd. Wees geduldig.

Marketing is no longer about the stuff you sell, it’s about the stories you tell. – Seth Godin

Deze quote ligt in het verlengde van de vorige. Als je een relatie op wilt bouwen met je volgers moeten je berichten daar dus op aansluiten. Zie het social mediakanaal niet als een extra folder. Af en toe een aanbieding plaatsen is geen probleem maar houd rekening met de altijd toepasbare 20/80 regel. 20% van de berichten die je op social media plaatst kunnen vormen aanbiedingen zijn en de overige 80% is vooral leuk.

There is a human being behind every tweet, blog and e-mail, remember that – Chris Brogan

Vergeet vooral niet dat achter ieder bedrijf, iedere onderneming die actief is op social media ook gewoon een mens zoals jij en ik aan het werk is. Je kan dus een gewoon gesprek van mens tot mens voeren. Social media brengt bedrijven en consumenten samen. Het wordt meer een relatie van mens tot mens.

En nog een Nederlandse dan:

Social media is tweerichtingsverkeer in een wereld van eenrichtingsverkeer – Will Robben

Door de jaren heen konden bedrijven dingen doen zonder de consument daarvan op de hoogte te stellen. Met social media gaat dat niet meer. Consumenten zijn mondig en weten de weg naar het bedrijf te vinden. Social media maakt dit nog een stuk makkelijker. Wees daar als onderneming niet bang voor. Mensen zoeken hun weg wel naar je. En je kunt hen dit maar beter zo makkelijk mogelijk maken.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s