Waarom ondernemers moeten bloggen

blog

Alle ondernemers die vinden dat de week te weinig uren heeft mogen een hand opsteken! Ik ga het jullie nog moeilijker maken, want ik vind dat je moet gaan bloggen. Ja sorry, maar het is niet anders. Waarom lees je hieronder.

Druk druk druk

Als ondernemer heb je het altijd druk. Je zaak vraag veel aandacht en de klanten nog meer. Het is veel zwoegen & bikkelen en je hebt weinig tijd voor vakanties of om samen met je gezin te eten. En als de week zo vol zit dan schieten bepaalde zaken er wel eens bij in. Zoals die nieuwe website bouwen, het bijhouden van je Facebookpagina of de tijd vinden om je nu eens eindelijk te verdiepen in SEO. Laat staan dat je tijd hebt om te bloggen. Ik heb nauwelijks tijd om te bloggen! En ik heb niet eens een eigen zaak.

En toch ga ik proberen je te overtuigen om te gaan bloggen. Ja het kost tijd (zo’n 2 tot 3 uur per blog) en ja het is een langetermijninvestering, maar dat is het echt waard!

Bloggen levert wat op!

Waarom is het de moeite waar om te bloggen? Nou, omdat het nieuwe en terugkerende klanten oplevert. Punt. En dat op veel verschillende manieren. Uit onderzoeken blijkt dat interessante content een reden is voor mensen om een bedrijf te volgen. En dat het lezen van deze bedrijfsblogs er voor zorgt dat de lezers positiever over jouw bedrijf gaan denken.

Bloggen levert nieuwe en terugkerende klanten op

Maak je website actief

Het hebben van een blog zorgt er voor dat mensen een reden hebben om terug te keren naar je website. Veel ondernemers hebben een website waarvan de inhoud nauwelijks verandert. (Op dat ene nieuwsbericht ieder half jaar na.) Handig, als jouw klanten contactinformatie zoeken, maar daarna keren ze niet weer terug. Door een blog toe te voegen zorg je iedere (twee) week voor nieuwe content. Je geeft mensen een reden om terug te keren.

Bloggen is goed voor SEO & social

En doordat jou website fris wordt gehouden met recente content, wordt deze beter gevonden in zoekmachines. Hiervoor moet je wel de juiste zoekwoorden gebruiken, moet je blog gelezen worden en moeten andere pagina’s naar jouw blog linken. Maar zo werk je wel aan je SEO.

Blogs zijn interessante content om op social media te delen. Je kunt de blogsposts delen, maar ook op basis daarvan vragen stellen aan je volgers.

E-mail adressen verzamelen

Wil je leads verzamelen? Ga bloggen. Mensen willen een goede blog graag volgen en wanneer je de mogelijkheid biedt dat mensen zich kunnen abonneren op je blog, verzamel je e-mail adressen. Dat is die twee uur per week keihard waard!

Jouw klanten zien je als expert

Of je nou producten verkoopt of een dienstverlener bent, bloggen positioneert jou als expert. Je laat zien dat je de kennis in huis hebt over jouw business en dat je deze kennis wilt delen met jouw klanten. En dit heeft weer invloed op het vertrouwen van de consument in jouw bedrijf.

Van de blog die je vandaag schrijft heb je over twee jaar nog profijt, want internet slaat alles op. Zo kan het best zijn dat over twee jaar een klant in jouw winkel product X komt aanschaffen omdat jij ooit een blogpost hebt geschreven waarin je product X testte.

En? Ben je overtuigd? Zijn dit voldoende redenen om jou aan het bloggen te zetten? Lees dan volgende week mijn blog over hoe je aan de slag gaat. Tot dan!

Advertenties

Een gedachte over “Waarom ondernemers moeten bloggen

  1. Pingback: Beginnen met bloggen voor ondernemers | Lisa in social medialand

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s